Kikeltető PÉNZ
A KERET Sessions falai között debütál az Osaka Crack építkező extázisa

A KERET Sessions falai között debütál az Osaka Crack építkező extázisa

Kapusi Viktor (szaxofon, billentyű), Czitrom Ádám (gitár), Csernovszky Márton (basszusgitár, elektronika), Szelevényi Vito (trombita) vagy Klausz Ádám (dob) nevei mind-mind ismerősen csenghetnek a hazai zenei underground kísérletezőbb szegleteiből, vagy például olyan zenekarokból, mint a Deus Ex Quartet, a Mordái, a Jazzékiel, a Qiyan, a Peter Problem, a Dust vagy a The Best Bad Trip.

Utóbbi feloszlása után azonban egy egészen új és izgalmas közös egyenlet teljesedett ki ötük között. Az Osaka Crack eredetileg basszusgitár-dob-szaxofon trióként indult, majd kiegészült egy gitárral és a trombitával. Most pedig  legnagyobb örömünkre a KERET Sessions felvételével lépnek hivatalosan is a debütálás útjára. A részletekről Kapusi Viktor mesélt:

“Az alapötlet egy régi álmom. Egy olyan zenekar, ami a különböző zenei stílusok széles spektrumát fedi le. Ezek a srácok pótolhatatlanok. Kedvenc hazai zenészeim. Egy klasszikus trombitás, akinek a jazz és a szabadzene hazai terep. Egy dobos, aki ugyanolyan precízséggel, könnyedséggel és súlytó erővel játszik hiphopot, mint metált vagy jazzt. A gitáros, akinek annyira egyedi a játékstílusa/improvizációs nyelve, hogy egy hangból fel lehet ismerni. Illetve Cser, a legmegbízhatóbb basszeros és barát, aki gyerekkorom óta partner, legyen szó zeneszerzésről, közös ötletelésről, improvizációról, vagy hangszerelésről.

Ez számomra az Osaka Crack. Egy olyan individuumokból álló zenekar, akikkel bármilyen irányba el lehet menni, akikkel inspiráló és felemelő kísérletezni. A három szám, amiket a KERET Sessions-ben játszottunk, bepillantást enged az Osaka Crack színes és megosztó világába.”

A szürreális, utaztató filmzenének és szabadzenés szeánsznak is beillő negyedórához dalkommentárokat is kaptunk:

Cold Turkey – Az első szám egy grindcore/jazz miniatűr, amiben 30 másodperc alatt rengeteg dolog történik olyan mérhetetlen intenzitással, hogy a hallgató azt se tudja, hova figyeljen. Érdemes többször meghallgatni.

Campielle dei Morti – A második szám címe olaszul azt jelenti: a holtak lebegő szigete. Ezt a gúnynevet aggatták Velencére a 17-18. században. Velencében ugyanis egészen a 18. századig a vízbe temetkeztek. Végül a lebegő hullák mindennapi látványa és a pestisjárvány egy nagyon érdekes megoldáshoz vezetett. A mai napig, ha valaki meghal Velencében, akkor egy közeli szigetre viszik a testet egy gondolában.

Untitled – A harmadik szám egy egzotikus utazás, ami a keleti hatások és a groove-os kísérleti improvizatív zene tökéletes elegye.

A videóért az Osaka Crack mellett köszönetet kell mondanunk a Club-Maténak, a Kepler Stúdiónak, azaz Miskolczi Marcinak és Győrffy Máténak, a videósoknak, Bolla Kolinak, Klecska Bertalannak, Komróczki Diának, Viesz Ricsinek és Major Bálintnak, valamint Nóvé Somának a főcím animációért.

A KERET bloghoz bárki hozzáférhet ingyen, azonban a fenntartása költségekkel jár. Szeretjük a kortárs magyar zenét, szeretünk ezzel foglalkozni, azonban a fennmaradásunkhoz és a fejlődésünkhöz szükségünk van a ti segítségetekre is! Havi rendszeres, vagy egyszeri adományoddal hozzájárulhatsz a missziónkhoz, hogy ezáltal az egész budapesti független színteret is támogasd.