Házibuliból is többtermes klubot varázsol OIEE első nagylemeze, az Urban Camouflage

Zene

május 8, 2020

Sebők Álmos

1404

Biztos mindenkinek volt már olyan buliban része, amikor nem voltak különösebb elvárásai az estével kapcsolatban, viszont az alapozás erősebbre sikerült a kelleténél, így másnapra csak különböző táncterek villannak be, valamint az önfeledt állapot emlékképei. Ezt az érzést keltette bennem első hallgatásra Kocsis Bence (Saverne, Window, Wopo Wopo) nyáron nálunk debütált, eddigi legszerteágazóbb zenei projektjének első albuma, az Urban Camouflage. A korongon hallható számok nagyrésze már single-ként megjelent, azonban teljes egészében mától hallható, úgyhogy mindenképp megéri kerek egészként is alaposabban ráhallgatni.

“Az OIEE projekttel ki akartam próbálni, milyen más énekesekkel dolgozni, akár remixek formájában. Nagyon sok zeném gyűlt össze, amiknek szerettem volna létrehozni egy külön platformot, ami inkább produceri munka, és kevésbé kötik a klasszikus zenekarra jellemző kompromisszumok”

– vezeti fel új lemezét Bence, melynek első számán egyből különleges vendégénekesek szerepelnek a ghánai M3nsa és Amaarae személyeiben. A ‘Still Dey Inside’ a fenti analógiánál maradva az a track, amit a klubba való belépéskor meghallasz és elragad az érzés, hogy ez az emlékezetesebb estéid egyike lesz. Az indító női vokál izgalmas ritmikája jól megágyaz a soul és R&B vonalon mozgó dalnak, az ellenpontozott alapon lazán mozgó basszus szinti és chilles samplek pedig egyből könnyed bólogatásra kényszerítenek.

Single-ként való megjelenésekor egy klipet is kapott, melyben egy neon tábortűz körüli tánc olvasztja össze a teljes korongra jellemző elektronikus és tribális hangi világokat.

Ha kétségeink adódnának még a maradással kapcsolatban, a Stays Like This’ biztosít minket, hogy itt nem fog alább hagyni a hangulat. Egy aljasan laza basszustéma indítja és vezeti végig a számot, melyre a legutóbb BellBoy mellett egy egész más arcát mutató FlorasFloras nyújt arcpirító természetességgel jövő rap verséket. OIEE erős vizualitásának részeként ehhez is érkezett egy videó, mely a negyedik magyar klipszemlén a legjobb látvány díját nyerte el.

A vibráló mélynyomóknál és erős női raptémáknál marad a szintén Flórával készült Cookie Jar’, melynek hallatán ha nem kezdenek el viszketni orr nyálkahártyáid, akkor gratulálunk a jó döntéseidhez és megfelelő életvezetésedhez! A refrén nudiscos lüktetése, valamint az albumon több helyen is feltűnő fuvola szólamok melyekért Zahár Fannit (Abasé ex Ethnofil) lehet dicsérni, jól felvezetik a lemez második, keményebb táncparkettekre hívogató felét.

Mielőtt rátérnénk a négynegyedes lépegetésre, hagy egy szusszanásnyi időt a Ylow Crystals’ keleti hatású intrója. Ha kilélegeztük magunkat és készen állunk a szigorú ütemekre, akkor már magával is ragadhat az elektronikus hook, amit eleinte egy fel-le csúszkáló szintitéma, majd fémes perkák követnek.

Ha aggódnánk, hogy innentől a változatlanság felé vezet utunk a korongon, nem kell sokáig ettől tartanunk, hiszen az elektronikus tánczene számos ágazata helyet kapott az Urban Camouflage-on. A Kawhi’, mely marad a korábbi tájegységek hangulatában, ezúttal deep, big room house irányon mozog, ezzel rántva minket még mélyebbre a hajnalig tartó veretés felé.

Minimál kattogással indít és Horváth Hanna lélekteli vokáljával folyik a progresszivitás irányába a Hannah Focus’, melynek készültébe korábban már betekintést kaphattunk. Az érezhetően több témából összegyúrt track változatossága, kellemes kombináció a monotonizáló ritmusokkal.

A klubzenék szokásos szigorú hangvételét kellemes könnyedségre cseréli upbeat fuvola szólamaival a címében is pozitív kicsengésű Upsides’. A funky-s beütésű szám lassabb kiállásai és miminál lüktetése jól illik az anyag levezető szakaszába

Visszatérve képzeletbeli bulink tematikájához, az albumzáró Tagus’ számomra az a szint, amikor egyszer csak elér a hajnal, észreveszed, hogy a haverjaid helyett teljesen más emberekkel partizol már egy jó ideje és a zene is egészen más irányokat vett. A baltikus lüktetés és az előtérbe kerülő fuvola kirántanak az eddigi elektronikus mámorból és a világi zűrzavar hangzását jelenítik meg inkább, amiben a korábban elkövetett bűneinkkel is szembesülnünk kell majd, talán másnap délután.

Az OIEE, bár szólóprojekt, a lemez munkálataiban több előadó is részt vett, hogy elnyerje a tökéletes hangzást. A fent említetteken kívül Boros Levente, aka Levtoystore (Amoeba, The Qualitons), Novan (Mörk, Wopo Wopo) valamint Bognár Szabi (Abasé) és Kiss R. Barnabás (Aluphobia) is segítette Bencét.