Baasch-t, civil nevén Bartosz Schmidt-et, még a 2019-es BUSH-on ismerhette meg a hazai közönség élőben, mint egy teljesen eredeti és karakterisztikus lengyel producert – dupla fellépése a mi hallójáratainkban is mély benyomást tett:
„Az idei BUSH popzenei felhozatalából talán ő volt a legérdekesebb. Már amikor hallgattam a BUSH-os Spotify playlistet, megragadott az énekhang és az egyedi, sötétebb hangzás. A Baasch zenéje a kevesebb néha több alapigazságon nyugszik, ami ebben az esetben kevés, de annál igényesebb szintetizátorokat jelent, ez alkalommal élő dobokkal kiegészülve. Kifejezetten táncolható zene, ami ettől még nagyon távol volt bármiféle vidámságtól” – írtuk.
A varsói zenei producer, zeneszerző, filmzeneszerző, énekes hangzása az indusztriális stílus hűsvösségét ötvözi az EDM trance műfajával, ügyesen komponált sötét dalok formájában. A lengyel zenei sajtó szerint a kifejező, ragadós refrének és a hipnotikus vokálok váltak védjegyévé.
Baasch egy év szünet után ismét új anyaggal jelentkezik, melyet el is küldött nekünk. A frissen megjelent szám a ‘Brokat’ címet viseli és míg tartja az eddig megkedvelt stilisztikát is, egyúttal tovább fejlődik táncolhatósági fronton. A dalhoz egy videó is készült, mely szokatlan módon keveri a valós és virtuális valóságokat.
„A Brokat az éjjel és nappal határán történő eseményeket szeretné megragadni. Arról szól, hogyan változnak a kapcsolatok, főleg a frissen létrejöttek, a reggel közeledtével. Elveszítjük a vámpírfogainkat és levetjük a kosztümöket. Vagy épp egy másikat öltünk fel… hogy ismét elbújjunk.”
– nyilatkozta Baasch az dalról.
Egyéni megközelítései és előadói stílusa ellenére Baasch ezúttal több zenésztársával, korábbi kollégával közösen alkotott: a dobokon Robert Alabrudziński, a szintetizátorokon Aleksander Żurowski és a hegedűn Tomasz Mreńca játszott.
- Mi pedig reméljük, hogy a koncertszezon visszatértével ismét tiszteletét teszi majd nálunk!