Nagyjából egy hónapja jött ki Imanexperiment legújabb videoklipje a ‘where u are’ című dalhoz, a kisfilm Nita és Lippai Balázs közös projektje. Nita már évek óta nagyszerű vizuális anyagokkal szerez nekünk örömet. Ez volt a helyzet a ‘Crossroad Affair’ vagy a ‘Pure Water’ esetében is. Balázst pedig szintén ismerjük, például a Düreres Kusturica-buli és a The Grand Budapest Ball zseniális promóvideói okán is. Ezúttal egy igazán különleges japán-neonos varázslatot sikerült összehozniuk.
Hogyan jött az, hogy ti együtt fogtok dolgozni?
Balázs: Anno volt szerencsém Nita intrójára csinálni egy promóvidit a Lang Ádival szervezett Toldis Twin Peaks Bang Bang bulihoz, ahol aztán megismerkedtünk. Ő keresett meg nyáron, ami után októberben ültünk le először, majd novemberben le is zajlott a klipforgatás.
Nita: Nagyon vizuális alkat vagyok, ezért ha zenét hallgatok, szinte kivétel nélkül lepereg mellé egy képsor is a fejemben, főleg ha saját számról van szó.
Mivel a dal refrénjét egy buliból hazafelé biciklizés során találtam ki, a bringázós alaptéma adott volt, innentől kezdve pedig már csak igazodni kellett a dalszöveghez. Ahogy elkezdett összeállni a koncepció, úgy jött a képbe Balázs.
Mi volt ez a koncepció és mennyire volt közös a munkafolyamat?
N: Az alapkoncepció az Alice Csodaországban alagútba zuhanós jelenetéből indul ki, biciklire szabva. Ki akartam mozdítani a bicót a „természetes” közegéből – ezzel is erősítve, amit szimbolizál – és szándékosan olyan nem túl hétköznapi jelenetekbe és helyekre elvinni, ahol egyébként nem szokás biciklizni.
B: Nita automatikusan hozta magával a hangulatot, meg a bringás ötletet, én meg azt, hogy mindez javarészt beltérben történjen a lehető legnagyobb kontraszttal. A dalhoz igazodva megvolt az alap Nita részéről a cselekményt illetően, majd a helyszínek fixálása után ezen még alakítottunk, végül felsnitteltem az egészet. A forgatás alatt Molnár Dani fénykezelése és dekoros közreműködése nagy segítség volt, köszönjük neki ezúton is.
Magyarországon még sajnos nem olyan elterjedt ez a japános neon-love-vibe, kinek az ötlete volt ez?
N: Annyi volt a kikötésem, hogy a főszereplő egy ázsiai lány legyen, mert így láttam magam előtt, amikor elképzeltem. Mikor elmondtam ezt Balázsnak, egyből rávágta, hogy ő tudja is ki legyen az, mert korábban dolgoztak már együtt Monhor Vikivel és azonnal ő ugrott be neki. A neonos érzet főleg az utólagos fényelésből jön.
B: Walkman, játékterem, Blade Runner, synthwave, anime, etc. Belém ivódott. Y-generációsként mindig kerestem a lehetőséget a nosztalgiára, ezért örültem mikor Nita megkeresett.
Tökéletesen illeszkedik ebbe a világba és nagyon is éli. Egy percig nem volt kérdés, mit akarunk ebből kihozni.
Hogyan választottátok ki a szereplőket és a helyszíneket?
N: A szereplőket Balázs hozta, a klip végén látható bringás srácot leszámítva, aki egy nagyon jó barátom. Az hogy én random felbukkanok néha, és végig csak narrátor-fantomkodok szintén az alapkoncepció része volt.
B: Helyszínek kapcsán kezdetben a kiindulás és végpont volt fix, majd elkezdtük kutatni az izgalmas helyszíneket, hogy megtöltsük vele az anyagot. Így jött pl. Szabó Lilla légtornász jelenete is. Köszönjük neki is az alázatos profi munkát.
Mi volt a legemlékezetesebb jelenet a forgatás alatt?
B: A forgatás nagyjából 3 napot ölelt fel. Elég csapatós volt, sok gerillázással.
Az egyik kedvenc helyszínünk a véletlen műve. A Rákóczi téri csarnokban szerettünk volna forogni, de ezt hamar rövidre zárta egy marcona bizti, így hirtelen találnunk kellett helyette egy másik helyszínt. Szerencsére nem volt messze a megoldás, mert a csarnok sarkában van egy ázsiai bolt, ahol megengedték, hogy tekerjünk pár kört. Szerencsésebben nem is alakulhatott volna. Baromi jó fless volt.
B: A másik izgalmas helyzet az Arcadia rendezvényen volt, ahol előzetes egyeztetés nélkül jelentünk meg. Kértük, hadd beszéljünk az egyik szervezővel, aki annyira jó hangulatban volt, hogy nem csak megengedte a bringázást, de még két belépőt is adott hozzá.
N: Nekem a legemlékezetesebb az egyik helyszínen dolgozó állat jófej szekus volt, aki nagyon örült nekünk és mindenféle utópisztikus, használaton kívüli zegzugot mutatott az épületben a stábnak, amikor éppen leálltunk a forgatással.
Közben az is felvetődött, hogy felveszünk vele egy külön jelenetet, de végül nem jutott rá idő.
N: Az utolsó, hidas rész forgatása is elég extrás volt nekem, mert addigra Vikinek vissza kellett utaznia külföldre, úgyhogy parókában meg a Verkstadentől kapott nagyon vékony jelmezben bedublőrködtem azt a részt 5 fokban.
Gondolom büszkék vagytok a végeredményre – joggal, mert szuper lett! :) Mi az amit a legjobban szerettek benne?
B: Azt, hogy tetszik :) Köszi <3