Segíts, hogy az AZVLM leszállíthassa az év legizgalmasabb digitális összművészeti projektjét!

Cikk

szeptember 14, 2020

Csóka Ágnes

1747

Az évtized legelső évében is viszonylag magabiztosan (és optimistán) ki lehet jelenteni, hogy 2020 az évtized legfurcsább éve. Az év, amikor egy, az egész bolygón végigsöprő vírus felborította a megszokott életünket és hosszú hónapokra gyakorlatilag lebénította többek között a zeneipart és a rendezvényszervezést. Egy ilyen soha nem tapasztalt élethelyzet sem tudja azonban gátolni a kreativitást és a formabontó ötleteket, melyekkel ebben a szokatlan szituációban is vissza lehet csempészni a sokak számára létszükségletként éhezett-szomjazott zenét, táncot és művészetet a mindennapokba.

A tőlük már eddig is megszokott innovatív projektjei után az AZVLM-kollektíva ezúttal az egyre inkább digitalizálódó és virtuális létünk által ihletett kampányba fogott, mellyel ráadásul nemes célt szolgálnak: a

Digitális művészet az oktatásban név alatt futó projektjük célja, hogy  az innovatív digitális művészeti formák bemutatása révén az alkotás és az önkifejezés örömét népszerűsítése a gyerekek körében.

A három összetevős haditerv első elemének keretein belül a hátrányos helyzetű, többnyire roma gyerekek felzárkóztatásával foglalkozó Bagázs Közhasznú Egyesülettel karöltve elektronikus zenei workshopokat szerveznek az egyesület bagi és dányi telephelyein, ahol az AZVLM csapat egyik tagja, Makay Anna (MA’AM) vezényletével egy kísérleti album is készül a helyi gyerekek közreműködésével. Az ősz folyamán megjelenő lemezből származó bevételeket az AZVLM a Bagázs munkájának segítésére ajánlja fel.

A projekt második állomása a kreatív kódolással, színházi és múzeumi vizuális instalációk készítésével foglalkozó XORXOR-ral való kollaboráció, melynek keretén belül egy digitális táncház szoftver lát napvilágot. Hogy mi? A projekt leírásában a következőket olvashatjuk a kezdeményezésről:

A technológiai hátteret egy szenzor biztosítja, amely rögzíti a résztvevők betanult mozdulatait, a táncolók mozgását. A résztvevő mozgás közben látja saját magát, pontosabban saját virtuális avatarját, illetve a többieket is, akárcsak ha egy tükör előtt táncolnának közösen.  A  szenzor a kifejlesztett szoftver segítbeláségével felismeri az emberek körvonalát vagy csontvázát, detektálja a mozgást, ebből pedig egy virtuális sziluettet rajzol, amiből animáció  készül. Az egész installáció lenyomatot ad az eseménynek, akár egy Facebook eseményen való részvétel, a virtuális jelenlét pedig plusz motivációt jelenthet a néptáncba való bekapcsolódáshoz, így az értékőrzés fontosságára hívja fel a figyelmet.

A kampány utolsó fejezete pedig a digitális művészet valóságba emelése.

Ha az égiek is így akarják, november 21-én egy élő eseményen bárki kipróbálhatja az interaktív táncházélményt és a zenei workshopot, valamint az ősz folyamán rögzített kísérleti zene album meghallgatása mellett koncertekre is sor kerül majd.

Fotó: Csenki Bianka

És a lényeg: a szerteágazó összművészeti kampány életre hívásához az AZVLM a közösség segítségét kéri: a három projekt megvalósításához 500 000 Ft-ra lenne szükségük, ehhez pedig egy FundRazr oldalon keresztül bárki, bármilyen összeggel hozzájárulhat, hogy az izgalmas művészeti kísérleteken túl a digitális művészet oktatásba való integrálásán és a népzene 21. századi reformálásán túl a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását is támogassák. A felajánlott összeg méretétől függően pedig különböző ajándékok is járnak a jótékonykodásért, úgy mint az év valószínűleg legkülönlegesebb kísérleti lemeze vagy belépő a novemberi AZVLM-eseményre.

Ráadásul akik ezen a héten adakoznak, még egy AZVLM táska boldog tulajdonosai is lesznek. Csatlakozz te is egy nagyon jó és fontos ügyhöz!