Múlt hét pénteken jelent meg a tavalyi kikeltető egyik nyertes párosa, a szomorú-feminista, bubblegum rappben utazó BeBe legújabb, négy számos EP-je. A BeBe in Hysteria-hoz egy a teljes kislemezt „megfilmesítő” videoklipet is kaptunk, amely átélhetően és félreérthetetlenül hozza magával a csaj-duó tömény, erőteljes érzetvilágát.
Bakos Barna társrendező, operatőr, vágó elmondása alapján az egész projekt a BeBével készült Sajó Dávid interjúhoz vezethető vissza, amelynek a felvételén találkozott az előadókkal. Ezután hamar elkezdtek egy klip forgatásán gondolkozni a jól megszokott, kicsit barbiecore-os stílusban, aminek nyomán aztán több mint egy éves közös munka gyümölcseként született meg a BeBe in Hysteria. A BeBe tagjai és Barna is remek közös munkáról számolnak be, amely során Barna gyakorlatilag egy személyben képviselte a stábot, és hárman végig szorosan a kezükben tartották a folyamatot.
Barna szavaival:
„A koncepció közös munka volt, aminek megvolt a kihívása, ha két képzős és egy momés ötleteit kell egybegyúrni, de összességében mégis azt mondhatom (én legalábbis), hogy a kreatív szabadság miatt ez az eddigi legszerzőibb munkám. Az már az elejétől el volt döntve, hogy a négy klip egy egységet alkosson, ami nekem különösen izgalmas volt.
Egy ilyen hosszabb vizuális utazás már inkább egy kísérleti kisfilm érzetét nyújtja, mintsem egy videoklipét.
A négy zene mégis nagyon más, és ezt képileg is érzékeltetni akartam, képarányban, színhasználatban, fények és vágás terén.”
A BeBe dalokhoz hasonlóan ez a klip is az érthetőség és az enigmatikusság határán mozog. A duó tagjai, Kulcsár Rebi és Tóth Evelin Katalin szeretnek klisékkel játszadozni mind szövegeikben, mind a képi világban, ami megnehezíti annak a dolgát, aki egyértelműen beazonosítható állásfoglalást, megnyugtató jelentést keresve értelmezni próbálja a projektet.
„Próbáltunk a számokhoz jelentésben igazodni, de nem teljesen ragaszkodni a szövegekhez, hogy ne a puszta képi megfelelő jelenjen meg a képernyőn, hanem a kettő együtt valami új értelmet nyerjen.”
A Friendzone című nyitó trekkben például ugyanaz az alak jelenik meg szeretőként mindkét főszereplő vágyálmaiban (akik ráadásul a klip végéig nem is szerepelnek a képernyőn egyszerre), ami az események és a dal új értelmezési lehetőségeit nyitja meg. Ebben az „első felvonásban” a képi világot a rózsaszín köd és a traumacore határozza meg, amelyből mint saját világukból lépnek, szakadnak ki a következő szám kezdetével.
Ezt követően a Mivan című szám alatt a lányok végig mintegy a saját helyüket keresik a budapesti éjszakai életben, ami izgalmas kontrasztban áll a dalt uraló IDGAF-mentalitással.
BeBéék megfogalmazásában:
„Összességében egy érzületet kívántunk átadni arról, hogy milyen kívülállónak érezni magad a saját élőhelyeden, környezetedben, milyen találkozni a külvilággal, hogyan foglalsz benne helyet.”
Az Anakonda kezdetével a páros ismét visszatér saját belső világába, a sztori szerint konkrétan a saját lakásukba, hogy újra szubjektív megéléseik kerüljenek középpontba, és szégyentelenül méregethessék a rizzüket. Ez a klip a Bebe, valamint az azt alkotó, ihlető tapasztalatok, érzések paródiájaként értelmezhető, összhangban a flexelés megszokott, klisés sémáit felvonultató dalszöveggel.
A Sikíts, amely a négyszámos tripp utolsó darabja, egyben egy igazi tragikus szerelmi történet lezárása is. „Megérkezés a túlvilágra, ahol az ember igazán önmaga lehet.” A vissza-visszatérő képsorok egy soha véget nem érő lázálom hatását keltik. Ez a klip végén nyer valójában értelmet, ahol az alkotók finoman jelzik, hogy a fiktív szereplőpáros tulajdonképpen már halott.