Kikeltető PÉNZ
Koncertjének sötét energiabombáját sűrítette élő kislemezbe a Warshow

Koncertjének sötét energiabombáját sűrítette élő kislemezbe a Warshow

Vadonatúj élő EP-vel jelentkezik a Warshow, tele húzós gitártémákkal, szintetizátorral, és rendkívül egyedi énekkel. Az együttes magát valahova az indie, a psych rock és a post-punk közé kategorizálja, és ez az anyagot hallgatva érthető is. A kislemezre négy szám került fel, és nagyrészük elsőre is fülbemászó, ez nagyrészt Konkol Máté énekesnek, és Vajda Doma gitáros/szintisnek köszönhető, akit a nagysikerű és méltán híres Megtűrtek duóból is ismerhetünk.

A Warshow-nak eddig egy bemutatkozó EP-je jelent meg 2017-ben, felmerül tehát a kérdés, hogy a második rögzített projektjük miért rögtön egy élő felvétel? Erről pedig Máté mesélt.

„Az új felvételeket a Mika Tivadar Mulatóban rögzítettük, és nagyjából spontán módon alakult, hogy ebből kislemez legyen. Onnan indult, hogy Altsach Balázs hangmérnök, aki a Deep Glaze-zel és a Carson Comával is dolgozik, vállalta az idén nyári stúdiófelvételeinken való közreműködést. Fölvetette, hogy eljönne a koncertünket is hangosítani, és ha már ott van, vegyük föl.”

Az új EP tehát a legnyersebb, legtermészetesebb körülmények között jött létre, és ez jól is áll a daloknak.

Papp Tamás operatőrnek köszönhetően pedig testközelből láthatjuk az együttest Youtube-on.

Az kislemez dalaihoz külön-külön szintén Máté adott használati utasítást.

„A három dalpremier előtt az Ever Still Yet EP címadója is hallható az új felállással. Ez szerintem úgy szól, mintha a 80-as évek óta megállt volna az idő (ahogy tulajdonképpen meg is állt). Még egy 2016-os szakításról szól, de szerencsére a címzettje néha eljön a koncertjeinkre.”

„A második, ‘Another Time‘ című dal néhány nappal a koncert előtt lett kész, és úgy íródott, ahogy sok másik dalunk is: Doma ontja magából a témákat és riffeket, én pedig ezeket segítek szerkezetté formálni, mielőtt a próbán öten véglegesítjük. A szövege arról a meglepetésről szól, hogy nem csak fiúkak van elköteleződési félelme, hanem lányoknak is. Hangulatra kicsit Placebo-s, de Doma nem hallgatja őket, szóval rejtély, hogy miért.”

„A harmadik dal, a ‘Kill the Caesar‘ egy kérészéletű zenekaromból lett átmentve, és a legpolitikusabb és legmetálosabb hangot is ezzel ütjük meg: a története szerint fiatal mozgalmárok éjjel fölmennek a várba, hogy megöljék a császárt. Egyébként 2014-ben, amikor írtam, még kevesebbeknek volt irodája a várban.”

„A kislemez, és eddig minden koncertünk utolsó dalát az ‘Another Time’-mal együtt stúdióban is fel fogjuk venni. Ez a ‘The Beattu-las‘ címet viseli, amely szójátékot a KERET olvasóinak aligha kell elmagyaráznom, mindenesetre címében találkozik stílusa és szövege: sötét szörf-rock, ami Beates és Vittulás élményekről szól. Külön izgalmas, hogy ebben van pár sor magyarul is, amik szerintem szebbek, mint amit valaha angolul írtam.”

Számomra azért különleges ez az EP, mert mindegyik számban fontos szerepet kap a dinamika. Lehet az egy keményen eleresztett basszus-riff, a két gitáros játéka, vagy egy ritmusváltás, az összes dal kifejezetten mozgalmas. Kiváncsian várjuk tehát, hogy mivel rukkol elő az együttes a jövőben.

  • A Warshowt legközelebb június 3-án az Aurórában tudjátok elcsípni a kanadai Paradise, és a Fake Shakes mellett, addig pedig hallgassátok az új kislemezt Bandcampen és Youtube-on.

A cikkben látható képeket Varga Orsi készítette, az EP borítója pedig szintén Orsi képe alapján Konkol Máté munkája.

A KERET bloghoz bárki hozzáférhet ingyen, azonban a fenntartása költségekkel jár. Szeretjük a kortárs magyar zenét, szeretünk ezzel foglalkozni, azonban a fennmaradásunkhoz és a fejlődésünkhöz szükségünk van a ti segítségetekre is! Havi rendszeres, vagy egyszeri adományoddal hozzájárulhatsz a missziónkhoz, hogy ezáltal az egész budapesti független színteret is támogasd.