Ködös és merengős utazásra visz a Mezumm bemutatkozó dala

Cikk

december 18, 2019

Csóka Ágnes

219

Tegye fel a kezét, aki a városban sétálva/bringázva/autózva még sosem képzelte azt, hogy egy filmben szerepel; a film hangulatát és műfaját pedig természetesen elsősorban a lejátszási listán soron következő szám predesztinálja. Most képzeljük el, hogy egy késő novemberi késő este, a ködbe öltözött épületek között rójuk a kihalt várost, és a nyirkos, hideg levegő és a pár órára elcsendesedett utcák egyszerre öntik el végtelen békességgel és ezzel párhuzamosan nyugtalansággal a lelkünket. Ehhez a jelenethez biztosítja a filmzenét a hazai undeground új szupergroupja, a Mezumm.

A Mezumm zenekar Jazzékiel-, Trillion-, Grand Mexican Warlock-, TrAnzKaPHka-, és Napokon-tagokból alakult, és az új formáció magán hordozza a tagok anyazenekarainak műfaji hatásait, de Hegyi Áron, Ratkóczi Huba és Szabó László triója egy saját univerzumot igyekezett megteremteni filmzeneszerű instrumentális zenéjével.

A Mezumm alapításáról és a banda első lemezének megszületéséről Szabó László dobos mesélt:

“Nagyon rég, 2012-2013 körül volt egy Grand Mexican Warlock koncert az Instantban és épp gyűjtöttünk valamire, ezért nem fért bele, hogy egy tisztességes vendégzenekart megfizessünk. Azt találtuk ki, hogy oldjuk meg házon belül: Áron meg én jammelünk egyet, de azért hívjunk még valakit, mondjuk a Hubát, aki amúgy is ott próbál a Napokonnal és akkor csak neki kell fizetni. Szóval a zenekar létrejöttének oka tulajdonképp a smucigság. Egyszeri dolognak szántuk és ezt végül sikerült is tartani, de néhány évente azért felemlegettük, hogy de jó is volt és egyszer azért nem lenne rossz rögzíteni együtt valamit. Aztán végül 2018 nyarán sikerült: összeraktuk és felvettük a lemezt Áron kulcsi tanyáján.

Életem egyik legjobb stúdiózása volt: két fejés között a zeneszobában együtt lélegezni Hubával és Áronnal, teljes nyugalomban.”

A lemezt, mely 2020 januárjában érkezik, most a címadó ‘Darkness at Noon’ című track vezeti fel, melyhez Kósa Péter készített minimalista, a szám hangulatához tükéletesen illeszkedő videót.

Az albumhoz a srácok elmondása szerint rengeteget tett a lemezfelvételt vezető Kolozsi Péter, „aki szintén ezeréves barátunk, és aki a midlife crisis-t úgy oldotta meg, hogy 35 évesen hangmérnöknek állt és pár év alatt úgy felfejlesztette magát, hogy jelenleg a legjobbak között van. Száz százalékig szívvel és odaadással csinálta végig, amiért nem tudunk neki elég hálásak lenni”.

Támogasd te is a KERET blog működését havonta a Patreonon!