Lírai záróakkorddal kerekíti le klipsorozatát a Yellow Mood
április 23, 2021

Nem minden együttes vállalja be, hogy debüt kislemezéről az összes dalhoz készít egy klipet. A Yellow Mood viszont gondolt egyet, és pontosan ezt csinálta, a tetralógiának a záróakkordja pedig nálunk jelenik meg, ez a ‘Brother‘.

A dalról az együttes a következőket mesélte:

A ‘Brother’ jelen pillanatban az egyik leglíraibb és legtöbb érzelmet magába foglaló számunk, mégsem a szó hagyományos értelmében nagyon személyes, hanem a benne megjelenő különböző hangulatokhoz tudunk egyenként, a magunk módján kötődni. A dalszövegben felbukkanó elveszett testvér motívuma megtestesítője egy régi, hátrahagyott énnek, életnek, atmoszférának, akár gyerekkori idillnek, meséknek, kényelemnek, vagy csak egy egyszerűbb időnek. De talán egy másik, párhuzamos létsíkon még megvan az a boldogság, az a fajta élet, ami a miénk lehetne és meg is találhatjuk még, ha szűnünk meg hinni benne.

Strukturálisan is ezt a küzdést és az benne való feloldódást próbáltuk megragadni, az szöveges részek alatti zegzugos nosztalgiát a zenében egy sokkal dinamikusabb felvezetés követi, ami először visszatér a kezdeti hangulathoz.

Másodszorra viszont az összegyűlt érzelmek utat törnek maguknak, hogy egy csendesebb, békésebb, reménytelibb részben találják meg végül a lezárást.

A dal remekül kerekíti le a Yellow Mood ‘Mozai’ című kislemezét. Itt is érezhető az a sokszínűség ami a tagok különböző zenei beállítottságából, hátteréből ered.

A ‘Brother’-hez készült klipről Balogh Ádám, a rendező a következőket mondta:

A ‘Brother’-nél sokkal inkább a zene inspirálta a klipet, mint a dalszöveg. Az eddigiekhez képest itt sokkal egyértelműbb, kevésbé absztrakt képek jelennek meg a szövegben, ezért igyekeztünk a zenekarral, Vitéz Julival (főszereplő) és Cseh Józsival (operatőr) közösen olyan gondolatokat találni, amik az eddigi vizualitást, elrugaszkodást megtartják, miközben a szövegre is reflektálnak. A klipek állandó témái, mint az identitásválság, elvágyódás és az útkeresés újra megjelennek, azonban egy sokkal zavartabb légtérben. Ezeket a gondolatokat dobtuk bele Julival együtt füstös és emberekkel tömött lakásbelsőkbe, hogy kialakulhasson az a zavar és káosz, amit egy fiatal felnőtt gyakran érez legbelül. A légszomj, ami ezzel jár egyre fojtogatóbb, a lakások falai egyre közelebb kerülnek hozzánk, egyre több az ember körülöttünk.” 

A négy klipet, amiből az első szintén nálunk jelent meg, össze is fűzték egy kisfilmmé, ez alább látható.