Na és ma kinek hányszor tette tönkre a lelkét a közösségi média?

Cikk

május 19, 2022

Csóka Ágnes

952

Egyre kevesebbet beszélünk róla, mert olyan jó végre nem csak erről beszélni, meg történik most épp elég egyéb borzalom is a világon, de az elmúlt két év és a megszokott rutinjainkat felborító világjárvány még akkor is maradandó nyomot hagy az életünkön ha esetleg már soha többé nem is kell testközelből találkoznunk vele. A kényszerű elszigetelődés persze hozhat magával nagy felismeréseket, hasznos új szokásokat vagy a korábbinál több kreatív energiát, de azért gyakoribb kimenetele a hús-vér valóságból való kiszakadás és a virtuális/digitális térben elveszés, ahonnan még a szobafogság végetértével sem könnyű visszatérni.

Legjobb esetben pedig egy világjárvány témát és teret ad ahhoz, hogy az ember megénekeljen mindenkit érintő kérdéseket és ezzel is segítse a hosszútávú gyógyulást. A korábban a Fubarite, FLOO és Mom zenekarokban is felbukkanó Fodor Gábor első szólólemeze múlt héten jelent meg, és az új anyag egyik számához készült videót nálunk nézhetitek meg először.

A Függő című dal ember és közösségi média groteszk és szürreális viszonyáról elméledik, az ehhez készült videót pedig Kereszty Róza és Kertai Kristóf rendezte. 

Kristóf így mesélt a koncepcióról és a közös munkáról:

A közös ötletelés elején Gábor elmondta, hogy a pandémia alatt az összes szociális kapcsolatát a telefonján keresztül élte meg, egy vidéki-tanyasi környezetben. Itt kezdte el érezni azt a fajta görcsös, kiútkereső, mégis vissza-visszaeső social media függőséget, amit bár rengetegszer hallunk, tapasztalunk, mégsem teszünk igazán ellene. Ahogy Gábor a saját zenei világával, mi Rózával a látvánnyal szerettük volna ezt a kérdéskört egyedi stílusban megjeleníteni. 

Róza pedig a következőket mondta el a klipről:

Én beleszerettem az album témájába, – a vidék-város, a virtuális-, és valós tér ellentmondásaiba – és a zeneszámok keletkezéstörténetébe. A Függő című szám nekem elég intenzív és a szövege pedig nagyon sűrű, ebből tudtunk Gáborral és Kristóffal közösen építkezni  a vizuális koncepció kialakulásakor. Azt kerestük, hogy hogyan tudjuk a low-budget kereteken belül megjeleníteni a social media függőségnek és szorongásnak az ellentmondásait. Én úgy látom ezt a viszonyt, hogy egyszerre szép és káprázatos, közben pedig nyers és borzasztó, de közben elvakít, megszédít és a hatalmába kerít, az ember kiszolgáltatottá válhat tőle. Ez elég groteszk és szürreális is tud lenni. 

A téma nem könnyű vagy egyszerű, de jó ha beszélünk róla, főleg ha nem telefonon vagy képernyőn keresztül. A depressziós istenember I. (képernyő) albumot, rajta a Függővel itt hallgathatjátok loopolva Insta-pörgetés és egyéb digitális/analóg tevékenykedések közben.

Fotók: Ligeti Bálint és Seres Donát

A KERET 10 éve az ország meghatározó független lokálzenei platformja, amit a ti adományaitokból tartunk fenn.

Köss most éves támogatói előfizetést, és megajándékozunk egy KERET blogos vászontáskával!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!