Mainstream szövegírók az alternatív mezőkön

Cikk

június 8, 2013

Biró Márton

161

A KERET lassan 10 éve az ország meghatározó független lokálzenei platformja. Nem fogadunk el semmilyen formában állami támogatást. A szerkesztői munkába, a szelekcióba és a véleményünkbe nem szól bele se kiadó, se hirdető, se más külső fél. Ahhoz, hogy a jövőben is stabilan tudjunk működni és tovább tudjunk fejlődni, óriási szükségünk van a közösségünk segítségére. Kérünk, amennyiben van rá lehetőséged, támogasd a munkánkat egyszeri, vagy rendszeres adománnyal! Köszönjük!

Történt egyszer Svédországban, hogy négy zenével foglalkozó ember összegyűlt, hogy együtt alkosson. Nem számítottak újnak a szakmában, zenei producerként, vagy dalszövegíróként olyan popsztárokkal dolgoztak együtt, mint Britney SperarsMadonna vagy Kylie Minogue. Mikor azonban saját stílusukat kezdték kialakítani teljesen más irányba indultak el. Zenéjükre – saját bevallásuk szerint – Elvis Costello, a The Ramones és David Bowie hatott.

A rockot elég erősen vegyítik elektronikus elemekkel. Az énekes hangja amúgy is érdekes, főleg a mélyebb regiszterekben szól valami egészen izgalmas, recés hangszínnel, erre pedig az autotune  is és rásegít. A dalok nagy részét ezzel az elemmel próbálják elvinni, az alapok egyszerűek, és nem túl változatosak. Mégis az egyedi hangzásuk vitathatatlan, és elsőre magával ragadja a hallgatót. 2010-es debütáló albumuk után, ami a The Amplifetes címet viselte, idén érkezik a második korong Where is the Light címmel, amivel új hangzást, depresszívebb világot, és enyhe Pink Floyd beütést ígérnek. Elég jól hangzik, reméljük az album is jól fog!

PLAYLISTEK