Tavaly mi is megírtuk, hogy megérkezett a Flanger kids elektronikus zenei duó első lemeze, az A-side, amit a most megjelent hétszámos B-side követ a sorban. Premier!
Az előző lemezhez hasonlóan ezek a dalok is alkotótáborokban indultak el. A projekt első dala, a Little People klipet is kapott, a számok pedig leginkább az emberi kapcsolatok különböző aspektusait vizsgálják. Egy külső szemlélődő perspektívát mutatja be a fenti dal, a kölcsönös megismerés vágyát és ennek akadályait járja körbe a Flawed, a Submarine pedig a másik iránti felelősség nyomasztásáról szól. Persze könnyedebb számok is elfértek ezek mellett, elég csak a habkönnyű, bossa nova ihletésű Flashbacket vagy a zárószámot, a More Cowbell pls-t meghallgatni.
A duótól egy dalkommentár is érkezett, következzen Szczuka Panka és Gyarmati Fanny:
Little People
Panka: Időről időre szükségem van rá, hogy egyedül csináljak programot, elmenjek kávézni, sétálni a városban, vagy épp koncertre. Ilyenkor szeretem figyelni a körülöttem lévő embereket, próbálom elképzelni, vajon ki honnan jön, merre megy, ki kivel milyen kapcsolatban áll egy társaságon belül… Ezt a szemlélődő, kívülálló nézőpontot próbáltam megragadni a dalszövegben. A címet Murakami 1Q84 regényéből kölcsönöztem, ezt a könyvet olvastam épp, mikor az első kis szövegrészlet eszembe jutott.
Fanny: A Little People érdekessége, hogy eredetileg egy másik dal B részeként indult. A B rész azonban annyira jól sikerült, hogy végül a dal többi része a kukába került, és ebből született meg a szám. A gitár textúrák különlegessége pedig abból adódik, hogy Panka véletlenül rosszul másolta be a rétegeket, ez adta aztán az ötletet egy vízesésszerű hangkép létrehozásához.
A videó kapcsán Regős Ábelt kerestük meg, aki már rendezett nekünk egy szuper klipet korábban a Start Over című számunkhoz. Ahogy akkor, most is szabad kezet adtunk neki a képi világ kitalálásában, a végeredmény szerintünk tökéletesen passzol a szám hangulatához.
Zoology
A Zoology című szám egy 7/4-es groove-ra épül, ami akár egy matematikai órán is megállná a helyét. A hangzásban fontos szerepet kapnak a retro szintetizátorok és a szalagos magnókat idéző gitárhangok. Volt egy majdnem kész számunk, ami nem igazán működött, ezért új ötleteket kerestünk. Ekkor született meg ez a dal, amely szinte magától kigördült, és meglepően kevés munkát igényelt a befejezése.
Call Me Back
A Call Me Back a lemez előfutáraként jelent meg nyáron egy táncos videoklippel együtt. Egy átbulizott nyári este utáni másnapról szól, amikor naivan már a tökéletes kapcsolatról álmodozunk valakivel, akit épphogy csak megismertünk (és még az üzeneteinkre sem válaszol).
Submarine
A Submarine című szám alapját egy zongora sample adja, amit addig formáltunk és csavartunk, amíg valami izgalmas nem született belőle.
Fanny: Ennek a számnak az érdekessége, hogy kezdetben fogalmunk sem volt, milyen akkordokkal dolgozunk – ez pedig számomra szokatlan, mivel általában „körzővel és vonalzóval” írok zenét. Ez az élmény teljesen kívül esett a komfortzónámon. Persze később utána kellett járnom a pontos hangoknak, mert már nem bírtam tovább a bizonytalanságot. Bár ezt a számot volt a legnehezebb befejezni az albumról, végül nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel.
Panka: Az elmúlt években többször találtam magam olyan helyzetben, hogy a környezetemben valakinek több energiára és odafigyelésre lett volna szüksége, mint amit én adni tudtam neki. Az ezzel járó nyomasztó és elkeserítő érzésekről írtam ebben a dalban.
Flashback
A Flashback a Bartók konziban szerzett élményeinket idézi fel. Sok bossa novát játszottunk együtt, az első közös fellépésünk alkalmával is egy bossát adtunk elő. Az előző albumon is volt egy dal, ami a jazz-zenei múltunk egy szeletét dolgozza fel, a „Flashback” ezt a hagyományt folytatja.
Flawed
Fanny: A Flawed egy olyan szám, ami egy holtponton született. Én már feladtam a reményt, hogy valami értelmeset alkotunk, de Panka tovább próbálkozott. A szám akkor kezdett formálódni, amikor felvettünk egy nyálas gitárrészt, amit elkezdtünk darabolni és átalakítani, amíg meg nem szerettük. A végső hangzást pedig kedvenc szintetizátorunk, a Buchla Easel tette teljessé.
Panka: A szám utolsó, szintis instrumentális része az egyik kedvencem az egész lemezen.
More Cowbell pls
A More Cowbell Pls egy lendületes, táncolható szám, amelyben törzsi hatások és rengeteg perkusszív elem dominál. Eredetileg Backpack Session-re készült (ez egy új live setünk, ahol élőben remixeljük a már megjelent számokat; a koncerteken megismert dalok így egy újragondolt, improvizatívabb formában szólalnak meg), de már alig várjuk, hogy más formában is bemutathassuk.
- Ha elkapott az új lemez, Szeptember 20-án a Dürerben élőben is meghallgathatod, ahol az előzenekar a Kikeltetős Csinszka és az Iceboyz-os Szabikeyz duója lesz! Link ITT!