Progresszivitás nyitott elmék számára
június 6, 2017

A hazai progresszív metál szcéna egyik oszlopos tagja, Horváth András Ádám lassan elkészül első szólólemezével, melyről az egyik dalt nálunk hallgathatjátok meg. A Dreyelands és a több, mint harminc éves múltra visszatekintő After Crying jelenlegi gitárosa egy bő tíz perces, stílusában nagyon nehezen megfogható, leginkább filmzenés, szimfonikus zenekarral eljátszott dalát nem elég egyszer meghallgatni.

A hamarosan debütáló Transparentre keresztelt lemezen András 2015-ben kezdett dolgozni, és a dalokat egy hathetes hajóút alatt írta meg a Balti-tengeren. Sokszor használjuk talán feleslegesen az eklektikus jelzőt, de Horváth András Ádám dalai esetében tényleg ez a legfontosabb hivatkozási pont. Klasszikus zene, progresszív metál, ambient és jazz egyenrangú összetevője az inspirációs palettának az alább hallható ‘Paradigm’ című számban is.

A szám mögöttes tartalmairól András azt mondta, hogy az egész olyan, mintha kiállnál egy sziklára, és engednéd átfújni magadon a szelet, hogy „újra kinyithasd a kis kapuidat, és megélhess olyan dolgokat, amiket korábban nem engedtél meg magadnak, vagy adott esetben nem is tudtad, hogy lehetséges olyan dolgokat megélni.”

Szóval a dal egyfajta paradigmaváltásról szól.

A ‘Paradigm’ egy igen nagyszabású zenekari produkció, hiszen a dob, basszus, gitár, zongora alapnégyes mellett egy harmincfős szimfonikus zenekar szólal meg benne kiegészülve néhány szólistával. Talán pont emiatt mehetne el szerintünk egy modern filmzenei alkotásnak is a dal.

  • Ha bejött a ‘Paradigm’, csekkoljátok le a Transparent másik publikus dalát is.