A tavalyi kényszerpihenő után múlt héten tért vissza a Budapest Showcase Hub a városba, ahol a hazai zenekarok mellett a Balkán-Baltikum-tengely feltörekvő előadói is megfordultak. A showcase mint műfaj egyrészt szól a zeneipar mindenféle szereplőinek, akik a fesztivál konferenciaszekciójának is elsődleges célközönsége voltak, de a szakmai beszélgetéseken és a showbiznisz működéséhez elengedhetetlen networkingen túl az igazi hangsúly a koncerteken volt, amikre a mezei zenekedvelők is ráharaphatnak, és amik egy a zenei életet sokáig teljesen lebénító világjárvány után különösen jól esnek a léleknek.
Főleg, mert a lineupot domináló hazai produkciók mellett a környező országok Magyarországon ritkán vagy soha nem koncertező előadói is megfordultak a fesztivál két napjának sokféle és izgi helyszínén. Ez egyben a BUSH másik nagy vonzereje: a megszokott régi/új klubok mint például az A38, a Gödör, a Turbina vagy a Toldi mellett többek közt a Rumbach Zsinagóga is otthont adott néhány produkciónak, ami már csak a helyszínből adódóan sem mindennapi élményt garantál.
Tény, hogy egy showcase mind a szakmabeli résztvevők, mind a fellépők számára részben kőkemény bizniszről és jövőbeli potenciális nemzetközi lehetőségek bebiztosításáról szól, másrészről viszont lehetőség arra, hogy az ember a zeneiparon kívülről érkezve is új zenekarokat ismerjen meg az itthoni/kelet-európai merítésből.
Mivel a koncertek a fesztivál mindkét napján párhuzamosan futottak és mivel a fellépők tényleg mindenféle műfajt lefedtek, teljesen átfogó és objektív toplistát készíteni nem lehet, de itt van kommentár nélkül pár nemmagyar zenekar mindenféle műfajból, akik teljesen lenyűgözők voltak és akikre érdemes figyelni a későbbiekben is:
Golan (elektronika Romániából)
Filiah (indie-folk Ausztriából)
Fjordwalker (ambient Oroszországból)
Šajzerbiterlemon (post-punk/krautrock Szerbiából)
- Itt pedig egy gyorstalpaló a BUSH összes idei fellépőjéhez a fesztivál hivatalos playlistjével: