Fiktív sörcímkék mutatják be Budapest népszerű klubjainak és kocsmáinak „személyiségét” Csuth Péter grafikus-illusztrátor (Robinson Cursor) új projektjében.
A művész szerint mindenkinek van valamilyen története ezekről a helyekről, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a helyeknek is megvan a maguk története, karaktere, egyénisége.
„Vajon milyen lenne az A38 emberként? Barátkoznál-e Bélával, ha tényleg létezne? Ezekre a kérdésekre ugyan nem tudom a választ, de eljátszottam a gondolattal: mi lenne, ha a 14 helynek, amit összegyűjtöttem, lenne saját söre? És hogyan néznének ki a hozzájuk illő sörcímkék?”
Csuth a tervezés során figyelembe vette, hogy a sör nevének minden esetben kitaláltnak és helyspecifikusnak kell lennie és típusának meg kell jelennie a címkén. Utóbbinak persze realisztikusnak kell lennie, de mivel az alkotó nem sörszakértő, az apróbetűs rész nem feltétlenül valószerű, a hangsúly amúgy is a tipográfián van. A flakon-művek során megtestesített helyek pedig az alábbiak:
A38 Hajó, Beat On The Brat, Béla, Doboz, Dürer Kert, Dzzs, Kertem, Központ, Klub Vittula, LÄRM, Skal, Neked Csak Dezső, Szimpla Kert és a Telep.
Csuth Péter: Budapest Label Tour – Dürer Kert
Csuth Péter: Budapest Label Tour – Béla
- Az összes művet jobb felbontásban itt lehet végigböngészni.
Fotók: Behance / Robinson Cursor