Két éjféli borbély

Cikk

március 7, 2015

Kocsis András

230

A KERET lassan 10 éve az ország meghatározó független lokálzenei platformja. Nem fogadunk el semmilyen formában állami támogatást. A szerkesztői munkába, a szelekcióba és a véleményünkbe nem szól bele se kiadó, se hirdető, se más külső fél. Ahhoz, hogy a jövőben is stabilan tudjunk működni és tovább tudjunk fejlődni, óriási szükségünk van a közösségünk segítségére. Kérünk, amennyiben van rá lehetőséged, támogasd a munkánkat egyszeri, vagy rendszeres adománnyal! Köszönjük!

A The Midnight Barbers legújabb, Business cimű single-jére még az NME Magazine, illetve a Q Magazine is felkapta a fejét, és elismerő kritikával illette a zenekart, készülő második lemezüket és ezzel együtt az egész produkciót pedig nemrég az a Christian Wright vette a szárnyai alá, aki az elmúlt években az Abbey Road stúdióban többek között a Keane, a Mumford and Sons és a Franz Ferdinand anyagait keverte.


Annak ellenére, hogy a két chelmsfordi srác még csak a húszas évei elejét tapossa, elképesztő mértékben lüktet bennük az ‘50-es évek rythm and blues stílusa. Ben Rowntree, énekes-gitáros gyerekkorát Leonard Cohen kísértő szavai, és Paul Thomas Anderson filmjei határozták meg, amelyek később elengedhetetlenül rányomták bélyegüket a The Midnight Barbers különös, kissé sötét, szókimondó szövegvilágára. Ezt ötvözve a világ egyik legjobb nevű ütőse, Jack Pepper dinamikus, masszív dobtémáival egy rendkívül erőteljes produkciót kapunk, megspékelve a Stooges káoszával, és a Strokes „swaggerségével”.

Nézzétek meg a videót, amit a srácokkal forgattunk a KERET szülinapi turnéjának kecskeméti állomásán:

“Tudtuk, hogy muszáj indulnunk, mert a következő komppal már késésben vagyunk, de nem bírtuk otthagyni az Asylum táncterét, odaragasztottak minket, végignéztük az egyórás koncertet. Félelmetes energiával nyomták a garage rock és rythm & blues keveréket, aztán a „félelmetes” jelzőre az énekes néhol agresszív mimikája, illetve a felüljáróról beszűrődő tehervonatok falakat rengető zaja is ráerősített. Sajnos a körülmények miatt nem volt időnk nagy spanolásra, de két ciginyi időt dumáltunk a srácokkal, ahol mi elmondtuk, hogy kurva jól éreztük magunkat, ők meg, hogy irigyek a turnénkra. Ekkor fogalmazódott meg bennem, ha jövőre ők is turnén lesznek, segítek nekik budapesti dátumot bookolni.” – Így emlékszik vissza Run Over Dogs-os Szasza az európai turnéjukról.

“Egyre több bulit nyomnak Angliában, egyre nívósabb helyeken, úgyhogy éreztem, hogy addig kell őket megcsípni mielőtt igazán menők lesznek, úgyhogy dobtam egy üzenetet nekik. Egy héttel később Skype megbeszélést folytattam a menedzserükkel, és amíg én a Szentkirályi utcai hokedlimről, addig ő az Abbey Road Studio foteljéből jelentkezett be.” Az eredmény az a turné lett, aminek az utolsó, budapesti állomása ma lesz a Gozsdu Manó Klubban!

PLAYLISTEK