A kijárási korlátozás himnuszával debütál Szalai Anna szólóprojektje

Zene

április 22, 2021

Szigeti Patrik

1931

A KERET lassan 10 éve az ország meghatározó független lokálzenei platformja. A közeljövőben szeretnénk fejleszteni a videós csapatunkat, live sessionöket, riportokat és lemezkommentárokat készíteni. Ehhez, illetve a további zavartalan működésünkhöz szükségünk van a támogatásotokra. Az alábbi gombra kattintva küldhetsz nekünk egyszeri, vagy rendszeres adományt a PayPalen keresztül.

Ha tényleg egyetlen szót kellene aggatnom a magunk mögött hagyott szerencsétlen másfél évre, biztosan a karantén jönne először a nyelvemre. Először óvatosan nyúltam csak a karanténprojekt kifejezéshez mikor új megjelenésekről volt szó, aztán igazából hamar kiderült, hogy lényegében majdnem minden, amit 2020-ban (’21-ben?) szüretelünk az karanténlemez vagy karanténdal lesz, ha akarjuk, ha nem.

Aztán meglett a maga mitológiája ezeknek a covid szülte anyagoknak és érdekes helyet is kaptak a zenészek életművében (ha egyszer vége lesz a vírusnak biztosan mi is csinálunk ezekből egy besztof válogatást). Többen kanyarodtak zenekarostul egészen új irányokba vagy kezdtek éppen szólóban kísérletezgetni, kipróbálni magukat egy teljesen másik vonalon.

Az utóbbi halmazhoz csatlakozott Szalai Anna is, akinek a neve a Mambo Rumble kapcsán csenghet ismerősen (velük készült ‘Zene Mindenkié’ videónk itt). Anna tavaly nyáron csapott bele egy szólólemez csiszolgatásába, amelyre a zenekarral nem kompatibilis szerzeményei kerülnek fel a tervek szerint. Az első szám, a ’20:07′ most nálunk lát napvilágot és foglalja mindjárt dalba azt a mondatot, amit mindannyian elmormogtunk valamikor a szigorúbb szabályok alatt: “Ma sem érek nyolcra haza”. Dal- és klippremier!

A dal Dorozsmai Gergő (Mayberian Sanskülotts, Gustave Tiger) közreműködésével készült, aki zongorán kíséri majd a lemezt. A találkozásról Anna így mesélt:

“Az első zenekaros lemezünket Dorozsmai Gergőnél vettük fel a Tom-Tom Stúdióban, és olyan jól sikerült a közös munka, hogy a mostani dalokat is nála szerettem volna felvenni. Küldtem is Gergőnek néhány demo verziót a számokból, és megkértem, hogy ajánljon már nekem valami szexi zongoristát, mert én elég ügyetlenül kísérem magam.”

Legnagyobb örömömre saját magát ajánlotta a tisztségre, úgyhogy szeptemberben el is kezdtünk próbálni.

A ’20:07′ egy bónusz szám lesz a minden jel szerint már májusban érkező ‘Senki nem beszél’ címet kapó lemezről. A dal lényegében azt a covid és a korlátozások okozta magányt, szorongást és egyedüllétet festi meg, amellyel mindannyiunknak szembe kellett néznie.

A szám az idei telemről és az esti nyolcas korlátozásról szól, ami nagyon erősen megmaradt bennem, már csak a hazasettenkedések miatt is. Egy olyan időszakot ír le, amikor az ember megpróbál kiszakadni az otthoni magányából, de csak sodródni képes a többi ember között, és esténként ugyanúgy egyedül kell álomra hajtania a fejét.

A dal a szó legszorosabb értelmében egy szédítő klipet is kapott, a videó koncepcióját Anna így bontotta ki:

“A videót eredetileg egy iskolai projektemhez készítettem. Kíváncsi voltam, hogy néz ki egy hazautam a banyatankom kerekéről, aztán végigcibáltam a szigszalagos-GoPros taligát a városon. Először más hangot használtam a felvételekhez, de valamiért nem akart összeállni a munka.

Aztán eszembe jutott, hogy van egy keringőm, ami ráadásul a hazarohanásról és a szédülésről szól.”

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

PLAYLISTEK