Még a klub előzetes ismeretében is szokatlan volt a teret uraló sötétség, mikor Tirza felvezető szettje alatt megérkeztünk a Pursuit of Acid születésnapi bulijára, a Lärmbe.
Éjféltől már NYXA és Imre Kiss kezdtek neki egy back to back felállásnak, ami olyan meggyőzően építkezett, hogy fejben már meg is írtam az „este legjobb szettje” jellegű mondataim, ami azért volt lehetséges, mert korábban még nem hallottam élőben Milton Bradley-t (azaz Alien Raint). Nyilvánvaló volt tehát, hogy a szervezők nem az acid-kultúrához kapcsolódó vizuális közhelyekre és a mostanában divatos 80-as/90-es évek életérzésre, hanem a jól összerakott mixekre apelláltak.
Ahogy az imént írtam, NYXA és Imre Kiss párosa remekül működött. Az általuk vezetett két órában a műfaj lendületesebb, dallamosabb oldalát mutatták be, a két DJ mintha valódi párbajként kezelte volna a helyzetet, egyre játékosabb, dinamikusabb ütemekkel rukkoltak elő. Ahogy az ilyenkor szokás, a szettjük alatt meg is telt a tánctér, és valószínűleg nem véletlenül, szép lassan a fények is melegedni kezdtek. Talán tudatos tervezés volt a háttérben, talán csak akkor érkezett meg a technikus, akárhogy is, a hatása nagyban emelte a buli hangulatát, sőt, értelmet adott a korábbi homálynak is.
Milton Bradley pontosan kezdett, és már az első percekben megmozgatta a közönséget. A rendezvény koncepciójának megfelelően a szettje gyakorlatilag a műfaj definíciójának is megfeleltethető lenne, minden giccs vagy köntörfalazás nélkül. Olyan szolid, mégis erőteljes kiállásokra és elegáns váltásokra csak egy tapasztalt DJ képes, amilyeneket azon a pénteken hallhattunk.
A berlini DJ az acid house mozgalom – és az abból nyíló savas hangzásvilágú techno – elterjedése óta szenvedélyesen gyűjtötte a lemezeket, idővel a pult mögött is tevékenykedett, de a zeneírásba aktívabban csak 2008 után kezdett bele, már kiforrott ízlésvilággal és tudatos motivációval. Az Alien Rain nevű projektjét 2012 óta viszi, ami kapcsán az utóbbi időkben már senki sem vitathatja, hogy az irányzat egyik legnevesebb előadójává nőtte ki magát. Azok után, hogy a fiatal szervezőcsapat olyan DJ-ket hozott hazánkba, mint a Budapesten velük debütáló 999999999 vagy az egyenesen Berghainből idelátogató Héctor Oaks, Milton Bradley kitűnő választás volt az évforduló megünneplésére.
Alien Rain szettjével természetesen nem ért véget az este, a felhozatalt egy másik izgalmas B2B felállás követte. Mankind és Man + Machine pakolta ugyanis a zenét a következő két órában, vélhetőleg azzal a szándékkal, hogy a savas lüktetésből az erőteljesebb, industrialos hangzásvilágba áthajló oldal is reprezentálja magát. Fölösleges is lenne az említett DJ-k munkáját külön értékelni, nem csak a remekül működő B2B-k végett, de különböző irányokba is kalandoztak el úgy, hogy a szettek mégis kitűnően illettek egymáshoz. Más sorrendet el sem lehetett volna képzelni.
A Pursuit of Acid egy lelkes szervezőcsoport, nem meglepő módon az acid zenére, leginkább technóra szakosodva. A műfaj hazai létjogosultságát már az is igazolja, ha körbenézünk az esemény hétvégéjén Budapesten tartott bulik között: pénteken a Lärmes menetelés mellett DJ Titusz is acid hívószóra épített estet adott az Ambientben, de szombaton hatalmas érdeklődés mellett rendezték meg a Der Morgenesek is – a még gyakorlatilag meg sem nyílt Premier Clubban – a műfaj köré szerveződő eseményüket, amin Boston 168 és Regal mellett 999999999 is fellépett (annyi hazai supporttal, hogy zavarba ejtő lenne végigírni).
Mivel az acidon belül is több irányvonalat ismerünk, és célzottan, kifejezetten ezzel a műfajjal foglalkozó csoport sincs épp sok, a Pursuit of Acid munkája hiánypótló, főleg, ha a továbbiakban is azt a sallangmentes, zenei minőségre törekvő struktúrát követik, amit a szülinap során is megtapasztalhattunk.
A bulihoz egyébként egy Mesterházy által kevert teaser-mixet is megosztottak a szervezők, ami azoknak is komoly élmény lehet, akik még csak ismerkednek az acid hangzásvilágával:
- Azoknak pedig, akik kihagyták volna ezt a bulit, itt a Pursuit of Acid és a fentebb említett Der Morgen közös, követező dobása – december 21-én a Dürerben!
Szerző: Bódi Péter