„Nem találom magam az anyaföldön” – WXLFLESS Premier
május 22, 2025

A zeneipar felgyorsult rendszerében a branding gyakran felülírja a tartalmat, a stílusok pedig sokszor puszta címkékké silányulnak. A monolitikus, önmagukat ismétlő kommersz dalok árnyékában nem nehéz felfigyelni azokra a polihisztor alkotókra, mint amilyen a WXLFLESS néven alkotó Farkas Dávid. 2024-ben szinte mindenhol ott volt, ahol egy friss, független előadónak érdemes: bekerült a WMMD Artist2watch programjába, a Kikeltető kiemeltje lett, végül megnyerte a Sávlekötő Camp fődíját is.

A veszprémi születésű, de Budapesten tevékenykedő előadó maga írja a dalszövegeit, a zenei alapokat és a hangszerelést is ő végzi- zongorázik, gitározik- teszi mindezt azzal a céllal, hogy ebben a tág mozgástérben minél több kontrasztot hozzon létre: írt már filmzenét, trapet, és gitárzenét, és most ismét egy kísérletező dallal jelentkezik. Premier!

„Ez nem videóklip a klasszikus értelemben – inkább audiovizuális pillanatkép az előadói perszónám fejéből. Egyetlen snitt az Akváriumban a teltházas Elefánt-koncert közepén (innét is köszi a srácoknak a lehetőségért, és Nagy Gerinek az operatőri munkát). Az EXTROVERTÁLT DAL belső monológ a komfortzónán túlról, , szembemenve a zeneipari birkanyájjal és a gyerekkoromból itt maradt démonokkal. A közönség táncol, élvezi a koncertet – én közben csak bámulok a kamerába és ásítok. Mintha én lennék az egyetlen, aki érzi, hogy valami nagyon nem oké. Ez a dal egy új korszak kezdete: elindult a gépezet, áradnak az impulzusok, jön a figyelem. De közben ott a kérdés:  mi történik miután mindenki hazament?” -mesélte WXLFLESS. 

WXLFLESS dalai belső tükrökként működnek – nem a konkrét élményekről szólnak, hanem azok érzelmi lenyomatairól. 

  • Június 14-én WXLFLESS élőben is hallható lesz a Kobuciban, az Elefánt előtt. A dal az ősszel érkező harmadik nagylemez előfutára, amit egy hamarosan megjelenő EP fog felvezetni.