Co Lee az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai előadója: lírai szövegei, hiphopba hajló dallamvilága és markáns vizuális stílusa kiemeli őt a kortárs mezőnyből. Az elmúlt évek egyik legtermékenyebb alkotójaként csinált már közös lemezt don C-vel, Doór Matyival, TEMBO-val és Blaize-zel is — utóbbival készített La Promenade című albuma elnyerte a Fonogram-díjat „az év hazai rap/hiphop albuma” kategóriában. A most készülő Gadara jól illeszkedik ebbe az alkotói ívbe: a produceri és szerzői munkát ezúttal Kapitány Máté jegyzi, aki a hazai hiphop és alternatív szcéna élvonalába tartozik.
A produktivitás ellenére Co Lee zenéje ritkán ismétli önmagát. A dalszövegek mögött álló szerzői én nem egy stabil identitást közvetít, sokkal inkább egy performatív konstrukcióként működik: a hang magja felismerhető, de a héj minden egyes lemezen más és más. A nemzetközi szcénában Tyler, the Creator mutat hasonló előadói attitűdöt, aki széttöredezett személyiségének darabjait rendezi össze egyetlen konceptuális lemezzé.
„Ez a legtisztább anyag, ami valaha készült” – mondja Co Lee.
A mai popkultúra előszeretettel pózol a megtisztulás, a gyógyulás és az önismeret eszméivel, miközben rendre ugyanazokat a felszínes formanyelveket, kliséket és pózokat ismétli. Co Lee és Kapitány Máté közös száma, A Dzsungel Könyve éppen ezt fordítja ki. A klip középpontjában a gadarai megszállott története áll: azé az emberé, akit Jézus kiragad az őrületből, és visszavezeti az emberi lét határához – a méltóság és öntudat peremére. Ebben a feldolgozásban nincs külső megváltó: Co Lee egyszerre alakítja a megszállottat és a megváltót. A vizuális koncepció Rudyard Kipling túlélő-krónikáját is idézi: egy fülledt speakeasy revüjében, a dekadens városi dzsungel mélyén a szeretet nem válaszreakció, hanem az átváltozás lényege. Ebben a dzsungelben nem az erő számít, hanem a bátorság: aki képes szembenézni a saját árnyékával, az már félúton jár. A történet egyszerű – a megváltás belülről fakad, és az első lépés hozzá a saját magunk felé forduló irgalom.

„Ez a dal olyan, mintha egy másik dimenzióból jött volna. Amikor Co Lee mesélt a bibliai háttérről, azonnal beugrott a kép: egy zárt, dekadens tér, ahol a nézők fokozatosan részeseivé válnak egy ismeretlen rítusnak” – meséli Székely Robi, aki korábban főként operatőrként dolgozott, de most először rendezett klipet.
A klip Székely Robert rendezői víziójára épült, a megvalósítást Vitárius Orsolya koordinálta, aki korábban táncművészként végzett, jelenleg pedig a Duda Éva Társulat produkciós vezetője. A klipben szereplő ruhákat Kisprumik Ádám tervezte. A forgatás kalandos úton talált rá a Fészek Klubra, ahol végül a helyszínt teljesen átalakították a vizuális koncepcióhoz.
„Nagyon izgatott lettem, amikor Székely Robi barátom mesélte, hogy felkérték a rendezésre, és megkérdezte, leszek-e a társa ebben a kalandban. A legnehezebb pont a helyszín megtalálása volt, de végül a Fészek Klub átalakítása hozta meg a várt hatást. Műnövények, villamosszék, őrült jelmezek – a végeredmény mégis pontosan az lett, amit megálmodtunk.”– meséli Vitárius Orsolya.
- A Dzsungel Könyve egyfajta előhang a június 6-án, a MÜPA-koncert előtt megjelenő Gadara című nagylemezhez – előrevetíti annak szférikus magasságait és spirituális ihletését- földközeli; személyes, de a kollektív tudatból táplálkozik.