Csinszka legújabb megjelenése és a hozzá készült klip tökéletes manifesztációja a címnek: a hibriditás önmaga a népies dallamok és autotune találkozása, kiegészülve a klip feminin és maszkulin energiákkal túlfűtött felejthetetlen képi világával.
A “Hibrid”-del Csinszka zenei munkásságának új érájába lépünk: a dal a közelgő Transformania album egyik trekkje, az album koncepciójának magja pedig Csinszka elmondása szerint, “egy ideje el volt vetve, elkezdett bimbózgatni és most bújnak ki a virágok.” A “brutálisan koncepcionálisan gondolkodó” Csinszkában másfél éve alakult ki a Transformania képe, amely számára egy fiktív világot szimbolizál, ahol csak ő van és senki más. Az elnevezés a Transylvania és a gyerekkorában rajongásának tárgyát képező Transformers szavak keveréke.
A Hibrid a tavaly nyár végén megjelent “Gyere kicsi” c. számhoz hasonlóan ötvözi a hagyományos népi dallamokat, a szokásos hip hop közegéből kiemelt erős autotune-nal. Az ebből kialakuló izgalmas hangzásvilágot pedig áthatja az identitás keresése és megélése. A kettősség nyelvek terén is megjelenik, hiszen ezen dalokban Csinszka már angolul és magyarul is énekel.
A dal stílusában megjelenő ellentmondások nem véletlenek; ezek az énekesnő számára a kísérletezés fontosságának és identitásunk változékonyságának üzenetét hordozzák:
“Maga az identitásunk az soha nem olyan, hogy ez ilyen és ilyenek vagyunk, változunk, folyamatosan változunk, már nem az vagyok aki tegnapelőtt. Lehetünk kicsit ilyenek, és kicsit olyanok is, lehetnek különbözőek a tulajdonságaink, vagy azok a dolgok amiket szeretünk, és valahogy így ennek a megtapasztalása alakítja mindig a jelenlegi identitásunkat, ami szerintem változhat, és nyitottnak lenni a változásra az az egyik legfelszabadítóbb érzés.”
Csinszka számára az új dal ezért is jelentőségteljes mert elmondása szerint a Hibridben a szabadságáért harcol, és az egész olyan neki, mint egy himnusz.

A koncepciózus klip vizualitása különböző szimbólumokon keresztül tár fel egy egyszerre szép és fájdalmas világot. Az összetett alkotás producere a Kinomoto TV volt, a rendezés Fekete Xenia és Gáldi Andi kollaborációja, a videó operatőre pedig Kiszler Dani. A klipben látható idilli természetet több ponton megtöri egyfajta robotikus idegenség; a romantikus tájképeket és lassú, fehér ruhás táncot a föld alól feltörő fekete szurok zavarja meg, a finom virágokat pedig a székely Kovászna címer és Jeanne D’Arc által inspirált harcos lovagi megjelenés ellensúlyozza.
Csinszka elmesélte, hogy a feminin és maszkulin energia volt az egyik fő kontraszt amit a grandiózus csapattal próbáltak megjeleníteni a klipben: “Annyira érzem mindkettőt magamban, és mindkettőt szeretem. Elég sokáig a maszkulin energia dúlt bennem, és ez kacskaringósan találkozott a feminin energiákkal, érdekes ennek a különböző aspektusait megélni.”
Csinszka közelgő albuma vitathatatlanul az év egyik legizgalmasabb megjelenésének ígérkezik. A “Hibrid” dal összetett zenei kavalkádja és a videó érzelmekkel teli vizualitása pedig Csinszka művészi felszabadulásának megkérdőjelezhetetlenül hatásos kinyilatkoztatása.
Szerző: Zahorák Zoe
Kiemelt kép: Andi Gáldi Vinkó