Bár még karácsony előtt jelent meg, de kár lenne szó nélkül elmenni Nagy Gerda (Kytaro) parallel patterns néven kiadott legutóbbi megjelenése mellett. A melankólikus, keserédes, szinti központú álompop projekt még novemberben debütált, de a második számot hallva is érződik a nagyfokú zenei tehetség és érzelemteli kísérletezés.
Azt mondják onnan jöhetsz rá, hogy egy álomban vagy, hogy nem tudsz visszaemlékezni hol voltál korábban és kizárólag csak a jelenben létezel. Valahogy így éreztem én is, amikor elmerültem a temporary state gyönyörébe. Megszűnt a külvilág, nem maradt más a fejemben. Csak audio-vizuális mámor.
A fátyolosan simogató, harmóniában szóló ének önmagában is misztikusan szép. Ezt díszíti tovább a sávonként bővülő egyre nagyobb magasságokba emelkedő szintetizátor aláfestés, mellyel egy anyagtalanul könnyű, mégis magával ragadó dalt kapunk. Az ehhez társuló visualizer születéséről Nagy Gerda a következőket mondta:
„Már évek óta kísérletezem AI-val, 2019-ben jött ki egy koncept verseskötetem a Gondolat kiadónál Who AI am? címmel. Azóta használtam már dalszövegírásra is hasonló metódust, a temporary state-et pedig vizuálisan szerettem volna megtámogatni. Ehhez egy midjourney-vel generált pár képes sorozatomat vettem alapul, ezeket photoshopban megeditáltam majd összeanimáltam őket egy szintén AI alapú szoftver segítségével. Miután a videókból összeraktam egy vágatot premiere-ben, a végeredményt még a biztonság kedvéért átfuttattuk egy AI upscaleren, hogy húzzunk egy kicsit a minőségen.
Az ál-orchideák elsőre szinte észrevehetetlen, érzékeny és medúzaszerű alakváltoztatásával a folyton mozgásban lévő törékenységünket szerettem volna vizualizálni.”
A temporary state a PLUTO Sounds gondozásában jelent meg, a produceri munkát Weil András végezte.
Ha kicsit pörgősebb, de bőven szürreálisabb dallamokra vágysz, chekkold a debütáló down-t is. Személy szerint bízom benne, hogy bőven lesz még folytatása a szóló munkának, ha nem akarsz róla lemaradni, akkor katt.