A Paperdeer visszatérő klipjére megéri vetni egy szürreális pillantást

Zene

december 17, 2020

Szigeti Patrik

445

A KERET lassan 10 éve az ország meghatározó független lokálzenei platformja. Nem fogadunk el semmilyen formában állami támogatást. A szerkesztői munkába, a szelekcióba és a véleményünkbe nem szól bele se kiadó, se hirdető, se más külső fél. Ahhoz, hogy a jövőben is stabilan tudjunk működni és tovább tudjunk fejlődni, óriási szükségünk van a közösségünk segítségére. Kérünk, amennyiben van rá lehetőséged, támogasd a munkánkat egyszeri, vagy rendszeres adománnyal! Köszönjük!

Már jó régen, hat éve is írtunk az akkor éppen az első kislemezét vízre bocsátó, de már a 2015-ös LP-jét polírozgató Paperdeer nevű formációról. Az elektronikus tánczenék javába belebele kacsintgató kísérletezések után a ’Fabled’ címre keresztelt nagylemez viszonylag nagyot szárnyalt a streaming platformokon, jó fogadtatást is kapott, de aztán valamiért mégis eltűntek a srácok az amúgy sem túl telített alternatív elektronikus zenei formációk közegéből. A kényszerpihenő után most új lendületet kapott a csapat, néhány remix után pedig elő is rukkolt a zenekar a második korszakát beharangozó dallal, itt a ‘Gazsiafter’!

Olyan módon próbáltunk energikus tánczenét csinálni, hogy az organikus hangzású és minimalista maradjon, ne kövessen semmilyen főbb tánczenei irányt.

Különböző organikus zajokat tettünk bele, összegyűrődő papír hangjától eltorzított szirénákon és telefon értesítés hangokon, saját digitálisan készített hangszerek felvételeinek újra samplezett darabjain és Emese feldarabolt ‘Fabled’ énekén át saját basszusgitár felvételekig minden megtalálható a szoftveres hangszerelés mellett. Eredetileg egy sokkal minimálabb irányból alakult ki a végleges kompozíció. A zenét a szürrealista művészet nagyban inspirálta. A szám címe a Gazsi Rap Show nevéből alakult ki” – bontja ki a dal koncepcióját Biró Norbert.

Az új szerzemény apropóján egy klip is napvilágot látott, az újragondolt hangzást egy szürrealista, animált vizuális utazással toldotta meg a csapat. A grafikát jegyző Saba Anwar így mesélt a klip készítéséről:

“A videóhoz a kapott forgatókönyv alapján egy kontrasztos, minimalista, de erőteljes világot képzeltem el egy Malevich x Kandisky x Picasso avantgárd koktél elfogyasztása után. A srácok egy dologhoz ragaszkodtak, mégpedig, hogy a használt jelenetek álljanak össze egy absztrakt stílusú lány arcává.”

A forgatókönyv a zenekar tagjainak ötlete nyomán formálódott, a ‘Gazsiafter‘ háttérsztoriját megfestő elemeket pedig Radnics Annamária kovácsolta animációvá.

“A klip az apró részletektől halad a nagy egész felé, ami maga a lány és a környezete – a lány fülbevalója az inga, a haja a húrok, a dob a szeme, az orra pedig a xilofon. Ezeket látjuk külön-külön, az egésznek mindig egy-egy apró részletét. A koncepciót a srácokkal együtt alkottuk meg, és nem is volt kérdés, hogy Sábát szeretném megkérni arra, hogy készítse el a grafikát, mert jó ízléssel tud megalkotni teljesen új vizuális világot. Nagyon boldog vagyok, hogy életem első klipjét, a Covid-időszak alatt ezekkel az emberekkel készíthettem el, nagyon inspirálóak voltak a srácok a közös ötletelések során és Sába grafikai munkái is hasonlóképp” – meséli a klip készítéséről a rendező.

A ‘Gazsiafter’ csak az előszele a Paperdeer feltámadásának, hamarosan újabb dalok, tavasszal pedig várhatóan egy új lemez is érkezik a srácoktól.

PLAYLISTEK