Március elején debütált Imanexperiment új videóklipje a ‘Fall4U‘. Már megszokhattuk, hogy mindig ötletes eyecandy klipeket kapunk tőle, és ez most ráadásul kifejezetten dark és szürreális lett. Az anti-randi videóban kosztümös gorilla és nyúl rázza fel a közhangulatot, csurog a művér, de hogyan kapcsolódik mindez a catcallinghoz?
A klipet Korom Anna rendezővel és Fecske Flóra operatőrrel készítettétek, őket hogyan ismerted meg, vagy hogy jött a kollab?
Nita: Flóra munkásságát régóta követem, sokszor szóba került már a közös project lehetősége, mire összehoztuk ezt. Annát pedig megnyertem vele, ők ketten elég sokat dolgoznak együtt, és ez a fajta összhang nagyon szerencsés tud lenni olyan feszes tempójú forgatási napokon, mint amilyennek ez is ígérkezett.
Egy CoastDream számhoz készült házi videóból jött a maskarás ötlet. Ebben a videóban végig a Carreta Furacão nevű brazil táncformációt követhetjük végig egy átlagos estéjükön, ami úgy néz ki, hogy a csapat tagjai szuperhősnek és mesefiguráknak öltözve táncolnak keresztül a város utcáin, és szórakoztatják a járókelőket.
Ezt szerettem volna kombinálni a bevásárlókocsin száguldással, ami szintén régebbi ötlet, de eddig nem passzolt egyik számomhoz sem igazán. Erre és a dalszövegre alapozva írtuk meg végül Annával és Flórával a teljes forgatókönyvet.
Azt már korábban is bevallottad, hogy nagyon vizuális alkat vagy, amikor együtt dolgoztatok a jeleneteken a lányokkal, az hogy nézett ki?
Miután szóban átdumáltuk és kitaláltuk a sztorit, készítettem egy vázlatos snittet, amit a lányok aztán hozzáértőként tökéletesítettek. A rendezői szerepkör terhe innentől nekem teljes egészében le is hullott a vállamról Annának köszönhetően. Olyan jelmezeket szerettem volna, amik nem híres karaktereket ábrázolnak. Szürreális, creepy, szőrös állatokat kerestünk. Így találtam meg a rózsaszín gorillát és a nyulat a Maszka Jelmeznek hála.
Hogyan választottátok ki a helyszíneket? Volt valamilyen necces sztori a forgatás alatt?
A klipforgatás helyszínéül a lehető legkelet-európaibb elhagyatott trash spotokat sikerült kiválasztani. Bemerészkedtünk egy elkerítetlen MÉH-telepre drónnal, felmásztunk egy egész jó állapotban lévő buszroncsra, de mielőtt elkezdtünk volna forogni, megjelent a helyhez tartozó őr, aki nem értette, mit keresünk ott, de miután kiderült számára, hogy ártalmatlanok vagyunk, megengedte, hogy kamerázzunk és amúgy tök laza volt. Vissza is ballagott egyből a kis bázisára, és hagyott minket zavartalanul alkotni.
A drónt elég nehéz volt kezelni, mert a közelünkben kismillió kábel futott a magasban és talán egy repülő útvonal is befigyelt felettünk valamerre. Rosszabb helyszínt ilyen szempontból ha akarok, se tudtam volna választani. Egy kis szellőt is kaptunk extrának, hogy még nagyobb legyen a kihívás. De végül egyben maradt a drón és a felvételek is jól sikerültek.
Alakult közben rögtönzött jelenet?
Az első részeket egy szupermarket előtt vettük fel hajnal 6 magasságában. Rajtunk kívül csak néhány közmunkás lézengett a helyen, akiknek nagyon tetszett a felhajtás. Mindenáron benne akartak lenni a tévében, szóval Flóráék poénból elkezdték videózni őket és ezek közül végül fel is használtunk pár snittet. Kedvenc részem lett a klipben egyébként a szerelmesen néző úr.
Mi volt a reakciója a szereplőknek, amikor először elővezetted nekik az ötletet?
Kértek egy halom törölközőt.
Egyébként nagyon jól bírták a srácok a megpróbáltatásokat, minden tisztelet nekik, le a kalappal tényleg. Profik. Tavaly nyáron forgattuk le egy nap alatt az egészet, 40+ fokban, úgyhogy nagyon melegünk volt. A legnaposabb időszakban patakokban folyt róluk a víz és minden forgatási szünetben törölközniük kellett. Behűtöttem nekik több flakon vizet, de nem sokat enyhített a kánikulában, bár életmentő volt, az tuti. Mire elérkeztünk az utolsó jelenetekig, lement a nap, úgyhogy az is nagy kihívássá vált, hogy lámpák nélkül, sötétben kellett befejeznünk a felvételt.
Miről szól a klip és a dal?
Nagyon unalmas és érthetetlen, hogy a catcalling, és a szóbeli zaklatás még mindig általánosan oké jelenség nálunk, úgyhogy részben ez volt az ihletadó.
Részben pedig azok a csajozni vágyó random emberek, akik pofátlanul leszólítanak, ha egyedül vagy valahol és láthatóan nyeregben érzik magukat, miközben mesterkélten bepróbálkoznak. Taszító számomra ez az egész. Puák és fuckboyok, tudod. Erről szól a szöveg, hogy az ilyen arcok fogják fel, ha valaki elsőre nemet mond és haladjanak szépen tovább, ne fárasszanak.
Mi volt a legdurvább ilyen catcall élményed?
Nita: Előfordulnak elképesztően cifra dolgok a szokásos ‘szia cica, van gazdád?’ füttyögéseken túl, főleg Pesten. Az egyik legszürreálisabb ilyen élményem ever, ami kicsit vicces volt inkább, úgy nézett ki, hogy egy ismeretlen csávó egy óriási fej jégsalátával a kezében kb 10 percen keresztül szaladt a bringám mellett, miután elindultam haza a Vittuból, hogy menjek hozzá feleségül és aztán együnk sok salit.
Ahhoz a jelenethez, amiben legyilkolom az elrablókat, otthon készítettem művért egy netes recept alapján ételszínezékekből és cukorból, úgyhogy iszonyat ragacsos volt az egész, a fejem búbjáig ragadtam tőle utána, elkezdtek jönni ránk falánk bogarak meg egy horda szúnyog is.
Ilyen állapotban dobtak haza kocsival a többiek, biztos elég ijesztő lehettem, ha látott valaki kiszállni.
Van olyan jelenet, amit sajnáltál, hogy kimaradt a final cutból?
Nita: Akadtak kisebb technikai malőrök a forgatás napján, amikkel sokat küzdöttünk, ezért pár jelenetre nem jutott idő, azokat sajnálom egy picit. Illetve a történet vége az lett volna eredetileg, hogy a folyóba dobom a hullákat. Ezt fel is vettük, de addigra teljesen besötétedett, úgyhogy nem lett az igazi és a kukában landolt. Szerintem elég jól megoldottuk végül nélküle is.