Kikeltető PÉNZ
Kover Kipak – Nádházi Lajos

Kover Kipak – Nádházi Lajos

Indul a KERET blog új rovata, a Kover Kipak, melyben olyan fiatal kortárs magyar grafikusokat, dizájnereket, animátorokat és zenészeket mutatunk be, akik rendszeresen készítenek borítóképeket koncertek és bulik Facebook eseményéhez.

Az első részben Nádházi Lajos, azaz AIWA munkáiból válogatunk, aki többek között a Toldi Klub és a Pontoon állandó grafikusa, de munkáival a saját bulijain és sok más helyen is találkozhattok.

Mióta foglalkozol grafikával/animációval?

Hobbi szinten gimnazista korom óta, ‘alap volt’, hogy én csinálom a D&B bulijaink flyereit, mert szerettem rajzolgatni, és a többiek csak paintet tudtak használni. Meg ilyenek, hogy a BMX-es crew-nknak logóra / matricára volt szüksége… (lásd. Nagyon menő gyerek voltam.) Ezen kívül csak zenei dolgokhoz csináltam grafikákat, mindig ami épp kellett. Aztán egyre több kellett. Aztán már másoknak is kellett. Komolyabban az elmúlt 3-4 évben kezdtem el foglalkozni a dologgal.

Kiknek szoktál covereket csinálni?

Nightdrive, Street Dreams, Toldi Live, számos Pontoon event, AIWA program @ Telep (ergo magamnak), akik épp megkérnek, hogy csináljak.

Kikkel dolgozol a legszívesebben?

Mindnek megvan a maga varázsa, szakmailag többet tanulok azokból, amik zeneileg messzebb állnak tőlem, mert kikerülöük a komfortzónámból, és tök nagy sikerélmény, ha mégis tetszik a végeredmény. Az olyan eseményekkel, amikhez zeneileg is közöm van (nightdrive, street dreams, aiwaprogram), persze egyszerűbb dolgom van.

Miből/honnan inspirálódsz?

Széles skálán követek zenészeket / kiadókat / bulikat a nagyvilágból, leginkább csak nyitva tartom a szemem. Próbálok nem közvetlenül más munkáiból inspirálódni, vizuálisan vonzódom a műszaki rajzokhoz / szinti használati utasításokhoz / ipari designhoz / építkezésekhez / creepy elhagyatott dolgokhoz / graffitihez …

Mit gondolsz, mitől lesz jó egy esemény-cover, vagy bármilyen bulipromó?

Nekem attól jó, ha valami olyat látok amit még nem láttam, vagy olyan kontextusban látok valamit, amiben még nem láttam azt a valamit amit látok. Fontosnak tartom azt is, hogy legyen valami hangulata, felkeltse a figyelmet. Az olvashatóság túl van értékelve szerintem.

Mennyire fontos, hogy kötődjön a vizualitás az esemény hangulatához? Hogyan kapcsolódik a kép a zenéhez?

Számomra egyértelműen fontos, bár vannak zenei irányzatok, zenészek, akiknek egyáltalán nem édekes, hogy vizuálisan hogyan jelennek meg (és valahol ezt meg is értem, mert a zene a lényeg egy zenei eseményen). De más érzékszervek bevonásával csak fokozni lehet az élményt. Én csak magamból tudok kiindulni, de ha látok valami jócoverű™ eventet, ránézek mi lehet az. Azt, hogy hogyan kapcsolódik a kép és a zene nehéz szavakba öntenem, de mindkettőre rá lehet aggatni bizonyos jelzőket (pl.: letisztult, aggresszív, fátyolos, vidám stb.) amikre lehet támaszkodni egy cover elkészítésénél.

Milyen más magyar kortárs alkotóknak szereted a Facebook buli-cover munkáit?

Pápay Fanni, Áltomi, Csató Csenge, Esteban (EJTECH), Hargi, Atos, Imi Kiss

Alább találtok pár munkát Lajostól. Kövessétek őt Instagramon is!

A KERET bloghoz bárki hozzáférhet ingyen, azonban a fenntartása költségekkel jár. Szeretjük a kortárs magyar zenét, szeretünk ezzel foglalkozni, azonban a fennmaradásunkhoz és a fejlődésünkhöz szükségünk van a ti segítségetekre is! Havi rendszeres, vagy egyszeri adományoddal hozzájárulhatsz a missziónkhoz, hogy ezáltal az egész budapesti független színteret is támogasd.