Keltető Zenék Videók PÉNZ Szomszéd Még
Madártávlatból trippeljük végig Amerikát IALAZ új klipjében

Madártávlatból trippeljük végig Amerikát IALAZ új klipjében

IALAZ alias Zalai Richárd Balázs zenész/producer és zenekara cirógató trip-hop, chillout dallamok és drónkamerák szárnyán emeli magasba ’Speed of the light’ című dalukhoz készült klipjük nézőit. Hipnotikus trip Amerika ikonikus tájai felett, miközben ösztönösen gondolataid sztrádáján is végigutazol.

IALAZ a downtempo mágusa és a nyugodt atmoszférateremtés mestere. 2014-ben élete első-, Manoyának készített remixével megnyert egy közönségdíjat, a track nemzetközi ismertséget hozott számára. Ezt követően saját dalok írásába fogott, amik egy évvel később a Flow című nagylemez formájában öltöttek testet. Az élő fellépések során zenekarral erősödő projekt hamar a Toldi Klub színpadán találta magát, olyan vendégénekesekkel kiegészülve, mint Stahl Barbara. Az első videóklip a ’Go with the Flow’ dalhoz készült – operatőri munkájára a 2. Klipszemle zsűrije is felfigyelt. IALAZ nemrég Klein Dávidék expedíciójához komponálta meg az ’Everest’ című szerzeményt, amiben a Shaibo-ból ismert Szigeti Zsófi énekelt, később ő lett az IALAZ Live Band énekesnője is.

A ’Speed of the light’  felvételeit négy héten keresztül forgatták; drónoztak New Yorkban, a Grand Canyon és San Francisco felhőkarcolói felett, szájtátós vágóképeket vettek fel Los Angelesben és Vegasban is. A dal premierje a napokban volt, IALAZ szerint a szám és a klip is azt az érzést járja körül, hogy ha nagyon vágysz valamire, ha tényleg igazán akarod és minden energiádat ráfókuszálod, elérheted. Sok minden más vágy mellett, ők így voltak az amerikai forgatással. A képek nagy részét Alföldi Csanád rögzítette, a drónos felvételekért pedig Zalai Richárd felelt. A felszerelés jelentős részének beszerzését a nagy utazás előtti utolsó pillanatokra hagyták, így előben kellett kikísérletezniük a kütyükben rejlő lehetőségeket.

„A szabadságot, a határtalanságot szerettük volna megmutatni, meg ezt az igazi pure Amcsi életérzést.

Nagyon király helyszíneken forgattunk, kb 2 terabyte-nyi nyersanyagot hoztunk haza, később a színpadi visualjainkhoz is ebből az anyagból szeretnénk látványt gyártani. Érdekesség, hogy egyedül San Francisco belvárosában volt megengedett a nagy városok közül, hogy a felhőkarcolók között drónozzunk, és ezt szerettem volna minél jobban kihasználni. Viszont ott a nehézséget a gép és a távirányító közötti gyakori jelvesztés jelentette, ami párszor nagy ijedtséget okozott, mivel ilyenkor eltűnik az élő kép kapcsolat és muszáj vakon irányítani a „madarat”. Apropó madarak, az óceán közelében a sirályok gyakorlatilag elejtendő prédaként tekintenek a drónokra és előszeretettel támadják is meg őket, ez nálunk sem volt másképp, egy örökkévalóságnak tűnt az az egy perc míg egy ilyen helyzetből épségben sikerült lehoznom a drónt.” – mesélte Zalai Ricsi aka IALAZ.

A képi világ az emblematikus amerikai helyszíneken kívül arról is szól, hogy miközben IALAZ a különböző amerikai világok között ugrál – ahogy a címből is sejthető – a fénysebességre igyekszik utalni, azáltal hogy 300 000 m/s vagy 300 km/s alatt 1 másodpercbe telik, míg Las Vegasból a Grand Canyonba, 2 másorpercbe míg San Franciscóból Los Angeles-be, és alig 10 másodpercbe, amíg Los Angeles-ből New Yorkba jutunk, lassított képekkel bemutatva.

A KERET bloghoz bárki hozzáférhet ingyen, azonban a fenntartása költségekkel jár. Szeretjük a kortárs magyar zenét, szeretünk ezzel foglalkozni, azonban a fennmaradásunkhoz és a fejlődésünkhöz szükségünk van a ti segítségetekre is! Havi rendszeres, vagy egyszeri adományoddal hozzájárulhatsz a missziónkhoz, hogy ezáltal az egész budapesti független színteret is támogasd.